جلسات 5ساله شعر و داستان، بدستور ارشاد شهرستان یزد به تعطیلی کشانده شد!!


یزدفردا :با وجود اینکه هنوز دوهفته از انتخابات شورای شعر نگذشته است،جلسات ادبی ای که طی 5سال بصورت منظم در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تشکیل می شد به تعطیلی کشانده شد.


مجتبی دهقان در این رابطه گفت: آقای دشتی ریاست محترم ادراه ارشاد شهرستان بدون ارائه دلیلی منطقی"صلاح نداستن ادامه جلسات" را دلیل منطقی تعطیلی این جلسات عنوان کرده اند.


دهقان ادامه داد: رابطه معنا داری بین تشکیل شورای شعر و تعطیلی جلسات هفتگی ارشاد وجود دارد و گرنه ما همیشه به طرق مختلف از حمایت ها و پشتیبانی ریاست فرهنگ و ارشاد شهرستان برخوردار بوده ایم و همیشه حسن نیت و قدردانی خود را از مجموعه ارشاد ابراز داشته ایم.


عضو اصلی جلسات شعر و داستان ارشاد گفت: عجیب است و همچنین جای تبریک دارد به شورایی که هنوز دارای سندیت و حتی مرامنامه داخلی نیست، با این وجود در اولین قدم و پیش از هرکاری به قلع و قمع تنها انجمنی بپردازد که بارها حمایت خود را از تشکیل این شورا اعلام داشته ولی، بصورت مشکوکی در آن هیچ نماینده ای ندارد.


وی از تصمیم ریاست اداره شهرستان مبنی بر تعطیلی جلسات داستان ابراز تاسف کرد و گفت حتما بعضی از دوستان ما در شورای شعر، اقدامات این چنینی را حق خود دانسته اند و حتی ممکن است در حوزه های دیگری چون، داستان و بعدها فیلم و تاتر هم به اعمالی این چنین دست بزنند، که باید در این راستا به کلیه گروه های هنری و تخصصی ادبی که حتی ممکن است بعدها بخواهند تشکیل شوند، هشدارهای لازم را داد.


دهقان در پایان گفت: تنها تقصیر ما در جریانات ادبی یزد، سرگرم بودن به فعالیت های ادبی و تخصصی این حوزه بوده است و برخلاف دیگر انجمن ها که به افترا و تهمت زنی مشغولند، رسالت خود را تنها ادبیات تعریف کرده و در همین مسیر نیز قدم برخواهیم داشت. نظر :

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا